.::Yang Hidup Pasti Mati::.

Assalamualaikum dan selamat bersahur kalian...

Awal-awal pagi lagi ma pakcik call...
Suaranya agak cemas di hujung talian...
Ma menyampaikan berita bahawa Pak Teh telah pulang ke rahmatullah...
Innalillah...
Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan orang yang beriman...
Takziah buat keluarga beliau...
Nampaknya sepupu-sepupu pakcik menyambut Syawal tahun ni tanpa seorang insan yang bergelar bapa...
Sudah dua tiga hari akak pakcik asyik mengadu bahawa mata kirinya asyik berkelip-kelip, macam ada sesuatu petanda...
Mungkin ini yang Allah nak tunjukkan...

Hari ni kita dengar berita orang tu meninggal, orang ni dah takde...
Esok lusa mana tau giliran kita pula...

Mati itu pasti, itu janji ALLAH...Lambat or cepat je...

Bekerja dan kumpulah harta seolah-olah kamu akan hidup seribu tahun lagi...
Beramal ibadatlah kamu seolah-olah kamu akan mati hari esok...

pesanan tuan tanah : ya ALLAH ya Tuhan ku, kau panjangkanlah umur dan hapuskanlah segala dosa kedua ibu bapa ku, sekurang-kurangnya aku mahu mereka melihat aku berjaya. Sekurang-kurangnya mereka sempat melihat cucu-cucu mereka hasil dari zuriat ku.AMN...

10 Kritikan Bernas:

Fara Ada said...

Ameen. baru aritu arwah Pak Lang para meninggal. ni sedara pakcik pulak..hmm sabar la ye..
btw, untuk pengetahuan pakcik jgk...blog para terpaksa di private kan...atas sebab tertentu..mintak email pakcik..untuk para allow pakcik bc...tQ

Xavi De said...

>>Fara Ada : tu semua kerja Allah kan, du segar bugar, tiba2 sampai berita dah xde.

akoo pae said...

innalillahiwainnailaihirajiunn..

Nurmaisarah Ismail said...

Ajal maut Allah yang tentukan. Betul! Yang hidup pasti akan mati cuma tak tahu je bila. Be strong :D

soooooour said...

hidup hanya sementara.......hurmmm..takziah...

Xavi De said...

>>akoo pae : semoga roh beliau tenang di sana.

>>Nurmaisarah Ismail : yeap, btl2..sbb tu kite kena slalu ready utk bekalan ke sana.

>>soooooour : thanx bro...

amni azmira said...

takziah..hidup didunia ini sentiasa kena beringat-ingat..

Xavi De said...

>>amni azmira : ye btl, sama2 la kita byk2 kan amalan sebagai bekal.

CTK said...

takziah...moga kita xlupe mati kita juga....buat ibadah cm esok da xder hari untuk kita..huhuhu

Xavi De said...

>>CTK : betul tu kata kamu...